thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

woop woop

Kategori: Allmänt

Det har gått en hel månad sen jag skrev sist. Men vem har tid med sådant om man kan göra roligare saker som att grilla bada, läsa och umgås med folk? Och mindre roliga saker som att jobba och plugga. Eller ja, jobba är ju i.o.f ganska roligt i mitt fall, även om det ibland tar på krafterna. Förra veckan var fylld med jobb och helgen har gått alltför fort. Har varit hos  familj. Fredagkvällen spenderades hos hans mor och deras grannar med kaffe, kaka och melon. Sen åt vi lite mat och fick en fin förlovningspresent av hans mors familj. De hade köpt megahärliga handdukar. Två badlakan och två mindre. De är svarta med ränder i färg och helt underbart mjuka. Vi har letat efter bra handdukar själva länge utan att hitta några vi gillar. Det hade hans mamma och lillebror inte heller gjort. De hade sprungit en del på stan, gett upp och sen kollat på nätet där de hittat dessa. Så nu kan vi äntligen sortera ut och slänga alla gamla och missfärgade och läskiga fläckar handukarna. Sen fick vi en varsin present från deras Londonresa. Jag fick en jättehäftig ring i metall och Martin fick en cool tröja.
 
På lördagsmorgonen fick vi middagspengar och två biobiljetter i förlovningspresent av sambos mormor, väldigt fint och uppskattat, innan vi åkte till sambos bror för att hjälpa till med flytt. De skulle flytta från sin lägenhet till ett radhus i området och hade hyrt släp i fyra timmar. Så det var full rulle så att säga. Efter konka- lådor-med-regn blev det leka med barn för hela slanten så resten kunde flytta runt kartonger och börja packa upp. Det är roligt att leka med barn och jag älskar det, även om man blir helt slut i kroppen. När våra kroppar inte orkade mer käkade vi pizza och när barnen somnat tittade vi på film. Det var en verkligen jätteintressant film som heter safety not guaranteed. Verkligen en otroligt fin och sevärd - otecknad - film. Under natten kunde jag inte somna alls. Eller ja, jag lyckades somna och sen vaknade jag bär älskling lade sig och sen kunde jag inte somna om. Vaknade flera gånger av jag vet inte vad och när jag väl kom till ro var småttingarna vakna och då kan ingen annan sova. Så hela bussresan hem var en enda zombie walk. Slumrade till små stunder på bussen och kunde inte läsa. Bokstäverna hoppade runt, bytte plats och blev osynliga så jag gav upp det där ganska snabbt och stirrade ut genom fönstret istället. När vi kom hem tog vi det mest lugnt, kollade på Mentalist och Perception.
 
Det var skönt att vara ledig igår. Jag mådde verkligen inte bra i kroppen. Mensvärk, ledskada i handleden som gjorde ont, muskelvärk i kroppen och inflammerat tandkött. Jag lyckas alltid få problem med det ... suck. Vi tog det lugnt och åkte in till Malmö och kikade lite. Sen mötte vi upp en vän och hennes kille som följde med oss till Lund. De ska ha barn i höst så jag gav dem deras bäbispresent. En resväska fylld med leksaker som jag samlat på mig. Hästen från Lamaze var nog ändå roligast. Det visste inte jag när jag köpte den men den ger ifrån sig ljud när man leker med den XD Vi märkte snabbt att vuxna kan vara minst lika lättroade som vuxna...  
   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: