thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

One Ring to rule them all, One Ring to find them

Kategori: Allmänt

One Ring to bring them all and in the darkness bind them
 
Ne skoja bara. Jag gillar att vara förlovad, det är bara så svårt att hitta en bra ring.
Hittar en massa fina, det är inte det som är problemet. Problemet är att klura ut om man ska ha
en förlovningsring som man byter ut sen, en vigselring som man kör på resten av livet
vilket material det ska vara i den och hur mycket de får kosta.
Man blir ju helt snurrig. Vi tänkte oss från början att vi bara skulle ha en, så kan man lägga lite mer pengar på en ring man verkligen tycker om. Men samtidigt, jag gillar symboliken och tycker nästan vi ska ha två.
Då är ju bara frågan vilka vi ska ha. Vilket leder till ett annat problem, att man nästan alltid ser bild på tjejens ring
den med allt bling bling du vet, men typ aldrig på killens. Är den helt utan stenar, är det mönster på den, existerar den över huvudtaget?
 
Jag har ju turen att jag oftast vet vad jag vill ha när jag ser det. Och idag har vi varit och tittat. Och bestämt oss. Och beställt. Så i nästa vecka kommer de förhoppningsvis, eftersom det är beställningsvara.
Det blev en förlovningsring i vitt guld med fem diamanter och texten "Martin 2013" 
Martin valde en ring som liknar min i hur den är rundad och med sänkta kanter.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: