thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

Avkoppling

Kategori: Allmänt

Har haft ett awsome avslut på min vecka. Verkligen helt underbart. Blev godkänd på min validering och fick väldigt fint omdöme av min handledare på praktikplatsen. Så nu kan jag kryssa av det. Plus att jag fick ett mail om att jag var godkänd på båda salsproven. Nu väntar jag bara svar om min komplettering. Sen är jag helt klar med vård - och omsorgsarbete 1. Nu är det att köra igång fullt ös med Hälsopedagogiken. Sitter och försöker göra klart näst sista uppgiften i hemtentan. Sen är det en muntlig och en salstenta med. Blööööö. Vi firade framgångarna i alla fall, för det måste man få göra, med pizza. Pizza och Bones. Vi har sett klart sjätte säsongen.
 
Lördagen var stört varm. Så det blev att gå runt i stan med sambo, handla nya solglasögon och lite andra roliga grejer och käka glass. En systeryster anslöt sig senare och vi gjorde en mini picknic på uteplatsen med baguetter, fruktsallad och päronjuice. Kan säga att det var så varmt att jag blev lite röd om axlar och knäveck trotts att jag smörjde in mig! Vi tröttnade på värmen och stack till Emporia. Kanske inte det smartaste draget mitt i ESC men det var faktiskt inte så mycket folk som vi trodde att det skulle vara. Sprang runt och tittade på lite allt möjligt och sen avslutade vi kvällen på MAX. Mycket trevlig dag.
 
Jag och Smulan kom hem lagom till ESC, vilket inte kändes särskilt imponerande. Lyssnade lite i bakgrunden medan vi gjorde annat. Generellt tyckte jag att de nordiska länderna var väldigt bra, tillsammans med Ukraina. Men det kanske är nått musikkulturellt att jag förstår mig på den skiten. Rumänien fattar jag verkligen inte varför alla tycker om. Jag gillar inte hela spela på Dracula grejen. Dracula hade ALDRIG haft på sig så oerhört fula scenkläder. Och definitivt inte haft ett kors runt halsen. Men men. Representationen av vår nation tyckte jag inte var särskilt rolig heller, även om jag är glad att Carola inte fick tre sångnummer.
 
 
 
 
 
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: