thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

Tiden rullar inte-så-sakta förbi

Kategori: Allmänt

Det känns som att jag kom hem från semestern igår. Men faktum är att jag hunnit börja sommarjobba, fylla år, beställa födelsedagsböcker till mig själv, få dessa böcker, framkalla resefoton och förlova mig. Två grillningar hos grannen har jag hunnit med också, en utekväll samt att göra klart tre inlämningsuppgifter till Komvux. Eller ja, inte riktigt, vissa av uppgifterna har jag antecknat men inte renskrivit.
 
Hade det väldigt mysigt den 29:e, lördag, när jag, sambo och några vänner gick ut och skulle dansa. I ärlighetens namn fastnade vi på krogen. Sen var vi så trötta också (själv hade jag jobbat under förmiddagen) att vi åkte hem med sista tåget och sket i att köa till något dansställe. Drank drinkar för första gången ever ute .. brukar alltid bli öl annars. Men det var trevligt. Vi lyckades dessutom ragga upp två andra gäng med människor som följde med oss. Sen försvann ett av gängen och vi råkade få med oss (eller kidnappa, det är en definitionsfråga) en kille från Dalarna. Jag hade väldigt trevligt i alla fall och tänker då inte klaga!
 
På min födelsedag gjorde sambo underbar pankaksfrukost med glass och blåbär till. Och till lunch blev det egenfixade hamburgare. Vi tog det lugnt under dagen och bara var, för på kvällen skulle vi på bio med min brorsa från en annan morsa. Vi såg dumma mig 2. OMG vad söt den var. Väldigt mysig. Den var inte lika klockren som första filmen och mer förutsägbar men som vanligt var minions fantastiska. Speciellt när de sjöng haha. Efter frukosten någonstans friade han till mig. Ärligt friade jag till honom i kön till ett uteställe, för jag pallade inte jakten på det perfekta tillfället. Jag tror inte riktigt att det existerar. På semestern hade vi ont överallt efter dålig kost och sängar, det var för varmt och man var trött och svettig hela tiden. Roligt att fria då - not. Så fick jag den briljanta idéen att nu var jag ju lycklig och glad, och han var lycklig och glad. Då är det ju perfekt. Men han blev så chockad att hans "ja" blev till att han sa det han tänkte, fast det blev fel så det blev "neja" oh vi kan prata om det i nyktert tillstånd. Jag blev rätt förbannad eftersom jag inte alls var full men tänkte att vill han ha det helt romantiskt kan han väll få det. Så på min födelsedag sa jag till honom att jag älskar honom även om han inte vill gifta sig med mig. Och då fick jag en jättefin present som han köpte i "smyg" på Disneyland. Det är en glasros i en kupa, som i skönheten och odjuret och så sa han att det blev fel och kortslutning i hjärnan dagen innan. Och sen undrade han om jag ville gifta mig med honom. Och det vill jag. Annars hade jag ju inte frågat själv XD
 
Nu kanske folk tycker att detta inte varit särskilt speciellt eller så. Men jag behöver inget speciellt för att veta att min sambo älskar mig. Det bevisar han varje dag. Sättet han ser på mig, pratar med mig, lagar mat och masserar mig. Bekräftar mig och tar hand om mig. Alla små ting i vardagen. Det är romantik för mig. Att alltid känna sig älskad. Vi har kollat lite på ringar, men det är svårt. Jag vet ungefär vad jag vill ha men då kommer hela ska man ha en ring, två ringar. Jag tror jag har bestämt mig för att jag hellre ser att vi har en varsin dyrare ring som vi vill ha hela livet och bara använder dem än att vi köper i två omgångar och att man kanske inte blir helt nöjd med den ena för att det annars blir för mycket pengar. Men vi får se nästa helg. Då är jag ledig och vi tänkte åka runt och kolla.
 
 
 
 
    

Kommentarer


Kommentera inlägget här: