thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

Alter Egon

Kategori: Allmänt

Läste någonstanns att människor som ofta lägger upp bilder på vad de äter/lagar med stor sannolikhet också är de människor som lider av ätstörningar. Handlar väll om kontroll I guess. Eftersom jag inte lägger upp bilder vad jag äter särskillt ofta så tänker jag att I'm cool on the subject. Gjorde chokladbollar på kesella igår som jag dumpade över på mamma när jag hämtade bilen. Tillsammans med lite annat smått och gått inför mors dag. Tänkte dela av mig med receptet eftersom jag tycker det är bra. Iof brukar jag blanda lite som jag vill, så måtta som ni vill. Det jag tycker är gott är att de känns inte lika feta och söta i smaken och att de blir mer kompakta, så man kan äta typ tre och vara nöjd. Och då är jag väldigt glad i nom nom.
 
1 dl kesella
3/4 dl socker
1 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
2 krm salt
3 dl havregryn
2 msk mjölk
 
Som vanligt är det bara att blanda allting. Om ni vill lära av andras misstag. Använd inte kesella med smak. Det smakar jättemegaäckligt. Verkligen. Och vill man göra det ännu nyttigare funkar Stevia alldeles utmärkt istället för vanligt strösocker.
 
Fick frågan igår igen hur många timmar mina dygn har. Vissa dagar orkar jag inget över huvud taget och känner att man borde var nöjd med livet där man är och inte kräva så mycket. Att man typ bara ska läsa klart till undersköterska, jobba med det resten av sitt yrkesliv och klämma ut 2,6 barn. Sen vissa dagar vaknar jag och tänker faan i helvete heller. Sambo säger att det är för att jag är målinriktad och driven. Så jag funderar på om den är riktigt sköna coola bruden kanske heter Egon Alter. Det måste vara sambos ordvits göteborska som spelar in. Jag tänker mig att Egon är en sån där brud som alla tycker är häftig och ser upp till. Kanske till och med lite vill vara. En sån där som vet vad hon vill och får det hon vill ha. En kvinna som kör över folk när det behövs men som endå är sympatisk. Av någon anledning tänker jag på Lill Babs i lyxfodral ...  
 
 
 
 
Morsdagpresenter till min mamma

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Det var lyx för "bruden" att komma hem och finna det som finns på din bild. Som bakgrund ska man då tänka sig att Mamma tillhör det täcka könet som med stigande ålder mycket orättvist av samhället passerat "bäst-före-datum". Men nu vet ju både du och jag att det är män i Mammas ålder som tittar på yngre förmågor. Och det tycker Mamma är helt ok. För Mamma gör ju precis detsamma. Men män tänker inte på uppmuntran - egoistiska är de. Så man måste ge rätt tydliga direktiv. Oftast. Finns undantag. Uppskattas mycket att finna nom nom som omtänksam dotter överraskat med.

    2013-06-02 | 10:18:16

Kommentera inlägget här: