thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

Fun things

Kategori: Allmänt

Det känns som det är full rulle precis hela tiden. I veckan har jag hunnit gå bredvid, gå till tandläkaren, ha ett skriftligt och ett muntligt prov, gå till banken, plugga och läsa ut en skönlitterär bok. Det innebär att jag trodde att jag skulle få vara ledig på riktigt när jag väl skulle vara ledig idag. Men neej. Naturligtvis inte. Jag är aldrig ledig. Vaknaden klockan halv nio med bultande huvudvärk. Vilket varit lite veckans tema eftersom jag hade ont i huvudet och illamående både måndag och tisdag samt att huvudvärken kom tillbaka efter besöket hos tandläkaren på onsdagen. Tro jag det när de borrar så man tror att de ska in i hjärnan. Och för er som undrar, nej, de är fortfarande inte klara med tanden.
 
I vilket fall som. Vaknar och tänker att det var något jag skulle göra idag. Ja just det, jag skulle vara på min nya arbetslats kontor klockan tio och skriva på papper. Det vara bara att slänga på sig kläder och kuta till bussen. Med huvudvärken i släptåg. Det gick bra fyllde i massa papper och när jag sitter på bussen tillbaka kommer jag på att Martin inte fick tag på shotglas i plast. Vilket jag behövde för att kunna göra jelloshots till en kompis födelsedagsfirande imorgon. Och de behöver stelna. Länge. Då visar det sig att de hade på ÖB som inte ligger så långt ifrån där jag var. Här någonstans känner jag att det är läge att börja svära. Men det löser sig så awsome att jag får shotglas av min vän som fyller år, så får sambo köpa nya till honom imorgon när han ändå ska till Nova. Så det löste sig. Ungefär samtidigt som jag sitter på bussen tillbaka hem och tänker att det gör inget att bussen inte går hela vägen för jag måste handla så har jag inte plånboken med mig. Den ligger klart kvar hemma. Så jag måste gå från busstationen hem, hämta plånbok och sen gå tillbaka. Det man inte har i huvudet får man ha i benen.
Tog den stora ryggsäcken med mig och cykeln, vilket var tur. Handlade hela ryggan full plus en hel plastkasse. Sen var det bara hem och göra shots. Tog en hel timme och lite till. Så nu hoppas jag att de blir bra.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: