thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

Mycket på G

Kategori: Allmänt

Just nu är det väldigt mycket som händer. Full rulle och hela tiden. Återigen funderar jag på hur många timmar mina dygn brukar ha i snitt. Igår förberedde jag ett pass i feministiskt självförsvar för tjejjouren i Lund. det blev ett väldigt bra pass måste jag säga. Skrev det från grunden och utgick från statistik kring tjejers ohälsa i kommunen. Hittade också statistik kring vart kvinnor vänder sig - och inte vänder sig, varför och hur nöjda de varit med den hjälp de fick. Så försökte vara lite peppande och mena på att de faktiskt gör skillnad för de kvinnor som vänder sig till dem. Det kändes som att det blev bra, eftersom de verkade nöjda med att få ha tagit del av det jag berättade.
 
Annars igår försökte jag plugga lite inför proven nästa vecka. Skrev rent mina anteckningar från ett kapitel, sen orkade jag liksom inte mer riktigt. Vet inte vart dagen tog vägen. Blev så trött i huvudet att jag var tvungen att lägga mig och vila i en halvtimme. Så det blir till att fortsätta plugga på hälsopedagogiken idag. Ska försöka bli klar med det hela till tolv, eftersom jag behöver redigera mina anteckningar också. Förutom att skriva fick jag lite läst också, samt gjorde nyttigare chokladbollar. De blev inte så goda dock, eftersom kesella hallon inte riktigt gjorde sig bra med kakao. Annars brukar hallon och choklad fungera tillsammans.
 
Får se om jag hinner sitta ute något idag. Hade varit skönt nu när det regnat båda dagar jag har varit ledig.
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: