thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

Tjoho!

Kategori: Allmänt

Nu är det full rulle igen. Sådär som sig bör kanske. Och allt flyter på. Fick veta för ett tag sedan att de ska övergå till fast rullande schema från och med december på min arbetsplats. Och oavsett vad cheferna säger så kommer det antagligen innebära färre tider, eftersom alla arbetspass på schemat måste vara bemannat. Eftersom jag har någon form av självbevarelsedrift gällande att kunna handla .. jag vet inte mat och kunna betala bilen, så har jag suttit och sökt jobb på andra ställen. Sökte en del personligassistenttjänster och fick ett telefonsamtal redan dagen efter. Intervjun gick bra och det kändes verkligen som att allting kommer att bli bra. Tjänsten är på 40 %. Det kan tyckas lite, men jag pluggar och hade tänkt fortsätta plugga, så det fungerar nog bra. Plus att jag kan fortsätta på timmar om jag känner för det där jag jobbar nu. Sen är det ju aldrig fel att min nya arbetsplats är ett kollektiv som lägger tid och energi på viktiga saker. Typ skicka personal på utbildning, ha en bra friskvård och kunna skicka sina medlemmar på semester. Det känns bra, och framför allt tryckt att ha en arbetsgivare som sätter vårdtagarens och personalens välbefinnande framför vinster.
 
Idag har jag inte hunnit med särskilt mycket. Har läst igenom anteckningar till salsprovet i Etik och människans livsvillkor, småstädat lite och renskrivit anteckningar om diabetes mellitus till andra provet i medicin. Sen har jag plockat undan lite eftersom sambos syster kommer på besök i helgen. Jobbar ikväll så får ta det lite lugnt.
 
 
 
 
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: