thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

Tillbaka till verkligheten

Kategori: Allmänt

Man brukar säga "there is no place like home" och det är sant. Det är mycket skönt att åter få sova i sin egen säng. Sängen i Paris var en bäddsoffa. Och en inte särskilt skön sådan heller. Dessutom hade vi en polisstation runt knuten, så det var inte mycket till lång sammanhållen sömn där inte. Då var det bättre i Rom, även om sängen där var relativt hård den också. Och det var varmt. Galet varmt, så det var svårt att sova på grund av det.
 
Det tråkiga med att komma hem är att finna lägenheten i det reskaos det blev lämnat i. Kläder och kanske-behöver-ha-med prylar överallt. Och damm. Massor med damm. I fredags när vi kom hem sket vi fullständigt i allt och gick över till en god vän. Vi spenderade kvällen med underbar mat, jordgubbar, öl och vänner. Det kändes välförtjänt.
 
Gårdagen spenderades i Köpenhamn med sambo och mor min. Vi har en tradition att vi alltid åker den 22/6. Det är röd dag här men vanlig där, så butikerna har öppet som en vanlig lördag plus att de har sommarrea. Vi handlade inte så mycket i år dock. Behöver inte så mycket längre utan klarar mig bra på det jag har. När jag och sambo kom hem orkade vi inte göra så mycket heller. Så vi tittade på typ fyra avsnitt av Bones för att ta igen att vi inte tittat alls på två veckor.
 
Det lämnar idag. Så vad har jag fått gjort idag? Inte så mycket egentligen. Tar det fortfarande väldigt lugnt men klarar inte av när det är så rörigt. Har fått upp vår scratch map på väggen igen. Vi tog ner den igår för att skrapa Italien och Frankrike och sen fick vi inte på glaset igen. Efter många försök lyckades vi ha sönder glaset och då pallade vi inte mer. Så idag har jag fått ihop helvetet utan glas och fått tillbaka ramen på väggen. Annars har jag mest läst skönlitteratur, packat upp och hängt på internet. Håller på och städar bokhyllan också. Den är fruktansvärt dammig. Men tänkte att nu när sambo är på träning och jag har internet helt för mig själv så kan jag passa på att skriva några rader och fixa här, så kan jag återgå till läsandet och fixandet när han kommer hem och behöver internet.
 
Funderar över hur jag ska göra med mina bilder. Har tagit en hel del. Tänkte att eftersom jag skrivit resedagbok under hela resan så kan jag lägga upp dem, en per dag, tillsammans med de bilder som hör till. Tycker det är lite kul också att få liksom gotta sig i resan i två veckor till XD
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: