thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

Helgmys

Kategori: Allmänt

Nu är vardagen igång igen på riktigt efter helgen. Den kickstartade med förmiddagsjobb igår. Eller ja, det var meningen att jag skulle arbeta 7.30 - 13. Men det blev till 15.15. Inte alltför ovanligt att sådannt sker. ^^ Idag skulle jag ha en mjukstart tills jag ska till min valideringsarbetsplats vid 12. Men tji fick jag. Var tvungen att åka tillbaka till jobb, eftersom jag råkat få med mig grejer från jobb som jag inte skulle. Det är inte alltför ovanligt att nycklar, larmtelefoner eller vårdtagarnas ID kort råkar följa med personalen istället för att lämnas på avdelningarna. Men det betyder inte att man känner sig mindre korkad... Har haft lite tid på mig ialla fall att plugga inför provet imorgon. Biologi är verkligen inte min starka sida. Speciellt när man ska komma ihåg HELA kroppens åldrande. Men jag tror det kommer gå helt okej. Har fått saker förklarade för mig igår av sambo vilket förhoppningsvis underlättar min förmåga att dra paralleller mellan olika saker.
 
Skönt att min helg varit (relativt) lugn så att jag orkar med. Jag och sambo åkte upp till Göteborg för att hälsa på hans familj. Det var väldigt trevligt. Första kvällen spenderades hos hans bror, frun och deras underbara barn. Det är fruktansvärt kul att leka med dem och läsa för dem. Vi vuxna spelade spel också. Ett robotspel som var väldigt kul när man väl hängde med på allt man skulle ha koll på XD Lördagen spenderades med sambo, hans syster, storebror, frun, barnen, hans mamma och sambos lillebror på Liseberg. Senast jag var där tyckte jag inte det var värdens roligaste, även om jag hade trevligt sällskap. Den här gången var det stört roligt. Mycket av det var naturligtvis barnens entusiasm (och de äldres XD) men också för att de byggt om mycket. De har ett kaninland med karuseller för yngre barn där allt går i steam punk stil. Totaly awsome! Sen var det inte särskillt mycket folk och vi hade tur med vädret. Sambo är väldigt bra på att vinna saker. Ha vann en flickvän till min Pascal och hjälpte mig vinna en kartong med Ahlgrens bilar samt fem ploppkakor. Vi delade upp det vi vann mellan oss så jag och sambo fick oss en centerrulle också som vi käkade på bussresan hem. 
 
Efter Liseberg åkte vi hem till sambos pappa, fru och barn på den sidan och spenderade natten där. Det var också väldigt trevligt att träffa dem alla igen och man längtar redan tillbaka.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: