thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

Alla som vet allting

Kategori: Allmänt

Blir så fruktansvärt irriterad på människor som tror att de kan verkligen allting. När jag gick i skolan och sa till idrottsläraren att jag inte kunde fucking ANDAS sa han "Det är bara lite mjölksyra i benen" och tittade på mig med en "spring tjockisunge, spring!" blick. Nu är det så att sen jag började träna i vuxen ålder har jag alltid astmamed. med mig. (Sug på den alla inkompetenta idrottslärare) Nu har det dykt upp ett nytt problem. Det heter mer eller mindre extrem huvudvärk varje gång jag tränar. Då ska alla vara sånna smart as och säga "men du dricker för lite vet du väll!" Efter två års träning tror ni inte att jag vet att man ska dricka vatten!? Det finns faan en gräns för hur mycket en människa kan få i sig i form av vätska under ett träningspass. Har gogglat runt och tänker att det kanske är relaterat till min migrän. Eller astma. Och det kan det visst göra. Kan vara massa olika saker och rådet man får av en träningsnörd är att kolla med en tränare.
 
Tar två panodil för att orka med resten av dagen. Då får man höra att det är dåligt att ta tabletter. Jo tack, mitt X, mr blivande psykolog tjatade ALLTID om det när jag fick migrän. Så jag VET att det är onödigt att proppa i sig tabletter. Men det är inte så att jag tar dem för att det är KUL eller så. Jag har huvudvärk som ibland blir värre och utvecklar sig till MIGRÄN. Då hjälper det inte att lägga sig och vila. Två panodil och kaffe. Eller energidricka. Men till alla de här smarthuvuden som säger åt mig att inte ta läkemedel, vad tycker ni jag ska göra när gamlingarna kommer och har ont någonstanns? Ska vi säga samma sak till dem? Tror inte det va?
 
Det är som när karlar säger till mig att det "säkerligen är mensvärk" om jag andas att jag har ont i magen men inte vet varför. Jag sa ju att jag inte vet varför .. och jag vet antagligen hur min mensvärk känns eftersom jag har dagits med den i snart tio år.
 
Nej nu har jag surat av mig. Jag är grinig för att jag har för ont i huvudet för att orka gå på funktionell träning ikväll. Hade verkligen sett fram emot det. Afron var väldigt rolig dock. Och det var skönt att svettas lite igen. Det är alltid kul att svettas. Efter träningen fick jag tag i boken jag behöver för att kompa historian, men jag har för ont för att orka börja läsa den. Kom tio sidor sen tog det stopp. Och eftersom jag endå måste vänta på att tabletterna ska börja verka så kan jag lika gärna diska och laga mat.
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: