thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

Min roll

Kategori: Allmänt

Egentligen är man aldrig bara en person. Jag tänker mig att man genom livet intar olika positioner som tillsammans är identitetsskapande, men där alla aspekter inte lika viktiga i alla situationer. Till exempel kan man vara dotter, kollega, partner och bästa vän. Alla dessa positioner innebär specifika förhållningsätt till andra människor som man inte kan använda i andra sammanhang. En grej som dock verkar vara genomgående i mitt liv är att jag förutom att jag är en massa olika personer är att jag är organisatören.
Ibland känner jag mig som en sån där kontorsnisse som sitter i telefon hela dagarna och försöker ordna, fixa och strukturera upp för att allting ska fungera så smidigt som möjligt. Och det är ju inget fel i det ... om det inte innebar att jag konstant glömmer bort andra viktiga saker. Typ min mobilladdare. Andra gången jag glömmer den när jag åker till Lund. Typiskt mig.
Tränade igår. Afrodans. Gav allt jag hade och blev ordentligt klibbig. Det var inte så lätt. Eftersom jag glömt min vattenflska hemma. . . Den låg på sängen tillsammans med mobilladdaren ^^ Men det var skönt att få röra på sig redigt. Har hittat min motivation tycks det. Kan också vara för att jag inte jobbar och pluggar 100 % samtidigt. Då finns det inte tid till att ha något liv över huvud taget. Om det finns folk som tycks ha haft svårt att förstå det. Tittade på de som tränade arobic igår. Seriöst. Det där var inte någon form av arobic jag någonsin sett. Det liknade mer balett. Hoppa, snurra, böj, sväng, hoppa och snurra. Däremot verkade rutinen relativt lätt. Om jag kan nästa söndag ska jag lätt testa. Sen om det är för avancerat så är det. Men det såg så fruktansvärt kul ut!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: