thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

Underbar dag

Kategori: Allmänt

Hade en underbar dag i Malmö igår. Träffade en av mina finaste vänner. en sån där vän som accepterar en för den man är, flaws and all. Eftersom hon sovit dåligt tog vi det lite lugnt. Tog bussen ut till Emmaus vid Heleneholms skolan (buss 8:a) och kollade runt en liten sväng. Köpte en snygg HunkyDory tröja som jag tänkte ha när jag åker till London. Min kompis hittade ett väldigt snyggt spettslinne. Sen begav vi oss tillbaka mot stan. Eftersom det är vägarbeten fick vi gå en jäkla bit innan vi kom till en buss.^^ Eftersom vi kände oss lagom lata satt vi mest och fikade på entré och gick runt lite. Hittade ett linne på Nwe Yorker som passade jättebra till tröjan från Emmaus. Hittade en fin långärmad tröja i blått också på BikBok. Handlar aldrig där annars, men denna var verkligen jättefin. Som min kompis uttrycke det "Det snyggaste du testat idag!" Inte för att det blev så mycket testat, men endå ^^ Har typ inga långärmade tröjor, så det var lika bra att köpa den nu när det snart börjar bli kallare igen.
Vi blev inte i stan så länge. Vi gick tillbaka till min kompis och gick igenom skolarbeten och vaf jag kan hjälpa henne med i höst. Nu när jag inte pluggar själv menar jag. Det är rätt kul faktiskt att kunna göra de roliga grejerna i den mån jag har tid och orkar. Henne hjälper jag gärna också, eftesom hon inte förutsätter att jag gör det och har förståelse för om det är någon gång jag inte har möjlighet. 
 
Tog med mig naturkunskapen och lite annat som jag tänkte att jag hinner se över idag innan jobb. När jag vaknar så ser jag min naturvetarfriend som jag sovit hos har suttit och skrivit ner svaren på små post-it lappar som han satt på rätt sida i boken. Han är så fin som vill hjälpa till. Jag nämnde något igår om att varken jag eller min kompis kunde hitta svaret på frågan kring atomer och ljus. ^^ När jag kollar igenom uppgifterna hon fått komplettering på och lärarnas kommentarer slår det mig att jag också hade velat ha vissa av de uppgifterna. Som kring skotten i Ådalen och att skriva referat kring vad olika männ sagt om kvinnor i olika tidsperioder. Men jag ska inte klaga. Även om gymnasiet var hårt, och jag hatade min mattelärare, var det oftast ganska kul. Är fortfarande inte klar med min egen komplettering i historia. Har bara läst ett av kapitelerna, sen kom jag inte längre. ^^ Har tyvärr inte med mig boken så att jag kan läsa mer idag. Får planera in att göra det på fredag efter jobb. Det är så tråkig bok bara, man dör lite innombords. Sitter hellre och korrar andras läxor XD Men måste väll ta ett ryck på fredag så jag kan gå på Malmöfestivalen på lördag. Woop woop!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: