thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

Advent

Kategori: Allmänt

Har haft en jäkla helg. I fredags kväll lyckades jag tappa min mobil min mobil i en stor kopp med te så den slutade fungera. Lagom kul när man skulle gå och lägga sig och sambo inte är hemma. Sickade ett mail till mamma som fick smsa honom. Surt att behöva köpa ny kan jag ju säga. Vi får se när den kommer. På lördagen hade jag en väldigt mysig dag på jobb. Det var julpyntat och vi bakade pepparkakshus med vårdtagarna till ljudet av julmusik. Det var väldigt trevligt faktiskt. När jag kom hem var det meningen att sambo skulle ha handlat redan, men hade inte hunnit så vi letade gardiner och gran tillsammans.
 
Det blev väldigt bra, även om vi hade kunnat köpa en större gran. Tingeling som ska sitta på toppen är för stor XD Det blev väldigt fint pyntat i alla fall. Och gardinerna från Netto (billiga och bra) har kommit upp. Sen har sambo köpt glödlampa till stjärnan jag köpte till fönstret. Jag ville ha den lila/rosa på Udda fina, men den verkade vara slut. Det blev en lila/svart istället. Så nu är julstöket igång i minitorpet. Ska hämta lite glitter och sådant till granen hos mamma också, så den inte ser så mörk och tråkig ut. Ljus hade inte varit fel heller.
 
Igår hade jag en långdag på jobb och fick gå upp så där stört tidigt. Inte helt kul. Det snöade satan, var mörkt, blåsigt och inte särskillt plogat klockan halv sju på en söndagmorgon. Men det gick bra, jag lyckades ta mig både till och från jobb utan större problem. När jag kom hem hade sambo varit och köpt julmust och mina favoritpepparkakor. Så vi spenderade eftermiddagen med att göra egna julkort, städa undan lite och titta på perception. Jag älskar den serien. Vi tittade på två avsnitt, för det är jobbigt med "fortsättning följer" Skärmen blir ju svart ibland, för att de byter scen .. när de gjorde det i del två satt vi båda och höll andan i rädsla för att de skulle bryta där. Tack och lov gjorde de inte det ^^
 
Skulle vilja ladda upp bilder på våran awsome disneygran, men nu funkar inte internet på min dator av någon anledning, så det går inte. Ska försöka klura ut vad som är fel.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: