thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

Julmys 2

Kategori: Allmänt

Jag tänkte skriva det här inlägget den 25:e. Men hade inte kameran med mig till mamma. Blir så tråkigt utan bilder. Då försökte jag mig på det igår. Men då försvann hela inlägget när jag var var klar med allting och sen funkade ingenting. Jag blev obotligt sur så det slutade med att jag åt choklad istället. Så jag försöker väll på mig det hela igen. Den 25:e var väldigt mysig. Jag jobbade på förmiddagen. När jag kom hem vid två tiden var jag så trött och slut i kroppen att jag skulle sova en liten stund. Jag sov tills det var dags att hämta sambo på tågstationen. Medan jag sov hade mamma dukat fint och fixat det sista med maten. Buffén bestod av lax, hjortron - och senapssås, ägghalvor, räkor, veggie köttbullar och korv, veggie lassange, moussaka, potatisgratäng och sushi. Sen hade sambo med sig gott hemlagat bröd. Lite seciellt jullbord kanske men har du problem med det, va va va??. Haha. Vi har våra egna traditioner ^^ Sambo tyckte det var kul eftersom han kunde äta av allt också, utom laxen och räkorna.
 
Efter maten delade vi ut paket. Eller ja, sambo lekte tomte och vi andra skrattade jättemycket. Mamma blev glad för sina presenter och jag blev väldigt glad för mitt sett med fyra röda Margrethe skålar. Har aldrig varit särskillt noga med design och sådant, men det är något visst med de skålarna. Rimmet var ju bäst också;
 
Skål! Ropade dam och herre på festen Nobel,
men nog kan väl du ställa till med en egen fest någon kväll?
För visst kan det bli en himla röra,
när du namnet på denna Bernadotte får höra. 
 
Sambo fick en vegetarisk kokbok och sen fick vi gemensamt massagekräm.Väldigt fint. Tills vi skulle åka hem hade vi också lyckats få med oss en elvisp och två extra lakan. Mamma tyckte det var onödiga saker att önska sig eftersom hon har så många lakan och aldrig använder sin elviap. Sen hade sambo med sig lite julklappar norr ifrån. Vi fick ett väldigt fint knivsätt av hans far och hans fru. Av hans mormor och hennes karl fick jag en jättefin tomte med röd mössa. Gemensamt fick vi en liten keramikflugsvamp som det sitter två små tomtar på. Känns som att de kunnat läsa mina tankar för jag har knappt några egna tomtar och det hade inte sambo heller. Och knivarna var behövliga.
 
På det hela taget har det varit en fin jul med bra umgänge. Det är skönt att sambo och min mamma kommer överens. Samtalen flöt på under kvällen och det var väldigt trevligt och kul att alla kunde få bara vara och vara glada medan vi åt kataifi, kourabiedes, mosartkulor och citronkola.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: