thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

On your ass

Kategori: Allmänt

Ibland blir jag bara irriterad på reproduktionen av idéer. Läste metro idag på tåget hem och då var det en "julklappsexptert" som skulle uttala sig om sista minuten presenter. Då hade han/hon delat in susta minuten klapparna i följande kategorier; ung kvinna, ung man, kvinnarlt och man. Till unga kvinnor då kunde man köpa smycken, scavsaroch halsdukar. Och handskar (??) Till unga män teknik och skärp (??) Kvinnor vill ha resturangbesök och spaupplevelser och vad vuxna karlar vill ha kommer jag inte ihåg. Alltså förlåt. Men får jag ETT TILL HALSBAND som jag inte vill ha, eller nån billig tantparfym kommer jag säga till folk att sluta handla julklappar.  Det finns någon fix idé om att kvinnor och män vill ha olika saker. Ska man vara sån så finns det en hel del smycken för karlar idag också. Och många kvinnor meckar med teknik. Min tanke är att ska man köpa smycken/smink/parfym ska man bara köpa sådant som människan önskat sig för annars kan det bli jättefel. Eller om man vet att människan använder det och köpa något i samma stil. sen funderar jag om inte män som arbetar också är i behov av lite massage och avkoppling. Varför är det specifikt kvinnligt? Istället för att dela upp efter kön och ålder hade de ju kunnat skriva typ "för den sportintresserade", "tekniknörden" och "modeintresserade" och ge mer konkreta exempel eller nått.
Tycker synd om alla kvinnor som får ton med parfym och plasthalsband som de aldrig kommer bära. Och om alla killar som inte använder skärp ...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: