thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

Radio Gaga

Kategori: Allmänt

Är pissed för jag skrev ett jättelångt inlägg och sen försvann allt. På detta funkar ALDRIG mitt lösenord när jag ska logga in så jag får skicka efter ett nytt VARENDA gång. Funderar seriöst på att byta sajt, för det är igen normal människa som orkar hålla på så här. Får snart en riktig dampattack. Har lyckats att inte misshandla sönder någonting dock. Eller skrika. Duktiga mig.
 
Har jobbat så fruktansvärt mycket den senaste tiden. idag blir min sjätte dag i rad. Innan det var jag ledig en dag och innan det jobbade jag fem. Är helt död. Jobbar två dagar till och sen är jag ledig. Kanske. Skulle haft 5 dagar sammanhängande ledighet och chefen sa till mig att jag inte får ta mer jobb där. Alla är sjuka och går i i väggen och hon vill ha en sommarvikarie som orkar till september. Tror faan jag det. Sa till henne att jag förstår men att det är ju svårt när folk är sjuka så mycket. Tror ni inte hon kom igår och ville att jag skulle jobba fredag. Så mycket för min ledighet. . . Men jag är ung, så jag orkar. Tror jag. Får se idag hur det blir.
 
Eftersom jag är mycket på jobb lyssnar jag mycket på radio. För några dagar sedan var det ett jättebra program på P3 där en kvinnlig programledare dampade loss på att Johnny Depp får creed när han ör otrogen och Kristen Stewart måste skriva typ brev till alla tidningar. Det är som att alla tänker att det är normalt att män inom musik och film industrin är otrogna. Jag fattar inte grejen heller, det är ju en privatsak, så arför ska folk lägga sig i? Jag kan ju tycka att otrohet är dumt och dåligt om man har tagit beslut på att vara monogama, men att hålla på att kalla folk för dåliga och hata är ju bara konstigt. Dels för att det bara är de inblandande som vet omständigheterna och 2, för att jag tycker det är en konstig syn att personen per automatik måste göra bot flera gånger om bara för att det är en kändis. Programledaren sa sjukt intressanta saker i alla fall, och  det var nog en av de få gånger jag inte bytat kanal för att de börjat prata.
 
På tal om kritik så läste jag för övrigt en jätteintressant artikel igår. Det är en kritik av boken "The body in pain" där författararen till atikeln diskuterar att man inte kan ha en syn på smärta som något som människor vill undvika till varje pris eftersom det inte stämmer överens med människors erfarenheter genom livet. Hon tar upp saker som barnafödande, djupmassage, stretching och träning som exempel. Jag kan vidare tänka på skönhetsingrepp och massa andra saker som människor mer eller mindre friviligt utsätter sig för som orsaker smärta. Som massagestolen på jobb. Och att trycka på blåmärken. Artikeln handlar egentligen om S&M relationer men har intressanta diskussioner kring smärta som socialt och fysiskt fenomen. Sen har hon en intressant utläggning om problematiken kring Safe Sane Consensual och varför man börjat använda RACK, risk aware consensual kink. Önskar att jag hade hittat artikeln när jag skrev min kandidatuppsats. :( Antar att användandet av SSC eller RACK bygger på om man vill bli normaliserad eller inte. Det intressanta om syftet är att man vill bli det är vad som händer med utövarna och praktiken när det sker. Läste en intressant artikel om det för ett tag sedan... Får se om jag kan hitta den sen, för det var ett intressant ämne.  
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: