thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

Full rulle

Kategori: Allmänt

Det är full rulle. Inte minst så här (månaden) före jul. Det känns som att allt och alla stressar upp sig. På jul pratades det om att gå upp på vinden och hämta julgrejer, fixa fram vårdtagarnas adventsljusstalkar, lussebak och massa annat. Alltså förlåt men det är inte ens december än! Jag älskar julmys lika mycket som alla andra, men jag stressar inte med sådannt innan andra advent. Förutom adventsljustakar då. Men de ska inte hämtas förrens på söndag. Period. Men bara för att vara fröken duktig tänkte jag att jag svänger förbi Nova på väg hem och handlar undan lite julklappar. Där är inte så stört mycket folk vid två heller.
 
Men de hade inga butiker jag ville till och resten av butikerna hade inte det jag ville ha. Köpte en kofta som egentligen inte alls är jag. Bara för att den var skön. Och varm. Och det är väll egentligen hela poängen. Färgen är bra dock. Blått har en tendens att få mina ögon att se mer intensivt blåa ut. Förutsatt att det är rätt nyans.
 
När jag kom hem tänkte jag att det är lika bra att bidra till "organiseringen av hem" aka städa. Kom inte så långt. Fastnade vid bokhyllan och organiserade om hyllorna. Det behövdes, har varit kaos sen Londonresan, då jag insåg att jag köpte så många böcker att jag var tvungen att organisera om allt. Inte mig helt emot. Är känd för att vara anal när det gäller mina böcker. Alla har sin bestämda plats, efter gengre, författare, höjd, färg o.s.v. Insåg följande när jag gjorde detta; jag äger 5 böcker som jag påbörjat. och 47 jag inte har läst. Funderar på om mitt nyårslöfte ska bli att läsa "valfri" litteratur en timme per dag som nyårslöfte.
 
Med tanke på att mamma beställt säkert tio böcker till gör ju inte saken bättre XD Fast det är "kurslitteratur" så det räknas inte riktigt. På tal om läsa. Har snart läst klart etablerade och outsiders till min komplettering. Jag tror att jag kommer kunna börja skriva på den i helgen. Förhoppningsvis blir jag klar då också. Så kan jag koncentrera mig på roligare saker sen. Som böckerna jag lånat från biblioteket. . .

Kommentarer


Kommentera inlägget här: