thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

I am having a bad, bad day!

Kategori: Allmänt

Soundtracket till dumma mig beskriver verkligen mitt liv. Det här är alla turer med sociologen i Lund;
 
Jag till läraren; Har betyg på alla mina tentor men inget samlingsbetyg. Antar jag ska komplettera något. Vad?
Läraren; Ta kontakt med studievägledaren
Jag till studievägledaren; Har betyg i alla mina kurser, men inget samlingsbetyg. Antar jag ska komplettera något. Vad?
Studievägledaren; Det är ett grupparbete på noll HP som måste göras. Ta kontakt med ansvarig lärare.
Mitt svar; Eftersom jag har betyg i alla kurser vet jag inte vilken kurs det gäller och därför inte heller vem jag ska kontaka. Antar att du sitter på den informationen och undrar om du kan delge mig dem.
Studievägledaren; Läraren ...
Jag till läraren; Hej igen, det var din kurs, hur kan jag komplettera.
Svar; Kursen finns inte längre och det har gått mer än ett år sen den la ner så du kan inte bara komplettera. Du måste skriva in dig på en likvärdig kurs.
 
Här någonstanns tänker jag wtf. Och att jag tänker inte gå en jävla kurs som är precis som en kurs jag redan gjort för att jag behöver komplettera!
 
Så jag ringer studievägledaren. Förklarar för henne. Då säger hon att jag ska få en komplettering av läraren. Då  säger jag att läraren sagt att jag behöver skriva in mig. Då säger hon att hon ska kolla uppsamlingstentamen för det finns ingen likvärdig kurs längre. Då funderar jag över varför inte läraren, som dessutom är ansvarig för kursen vet om det ... samt förklarar ÅTER IGEN för henne att jag har betyg på tentorna, det är inte dem jag ska göra om. Någo jag försökt förklara för henne i fem minuter tidigare. Slutar med att hon går in i datorn. Då verkar hon förstå vad jag sagt till henne och säger att hon ska fixa så läraren skickar en komplettering.
 
Får ett mail från läraren som undrar om jag kommer ihåg vad det var för uppgift och om jag kan skicka den till honom.
 
MEN HERREGUD MÄNNISKA!! Detta måste ju vara det ABSOLUT mest tragiska jag varit med om i mina kontakter med instutioner på länge. Han vet inte ens vad det var för uppgift, kan antaglige inte hitta dem i sitt arkiv eller något. Skrev ett svar till honom. Att helt ärligt så har jag ingen aning om vad det var för uppgift, för jag har inga anteckningar eller papper på att uppgiften skulle existera. För då hade jag gjort den. Eller i alla fall fattat varför jag inte får ut ett samlingsbetyg. (slapp in the face and hicka picka boo hosha) Man ska behöva göra och veta allting själv.
 
jag må vara e besserwisser, men jag är inte gudinnan personifierad. Förhoppningsvis kan han väll hitta på några frågor eller bara be mig sammanfatta boken på typ fyra sidor så att jag kan få kompletteringen gjord nån gång.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: