thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

<3

Kategori: Allmänt

Ändrade min status igår på facebook till i en relation. Borde gjort det tidigare kanske, men det är sådant jag inte tänker på. En söt kompis som var över tog foto när jag och Smulan tillsammans tryckte på spara knappen XD Det känns som att jag äntligen fått boyfriend jackpot. Igår när söt kompis åkt hem efter en kopp té så behövde jag prata av mig. Har känt mig lite lagom .. irriterad ... tror jag är ett bra ord, i några dagar. Men har haft svårt att klura ut varför eftersom det varit så abstrakt. Ville prata om det för att då kanske vi kommer fram till något tillsammans. Då säger mi fina naturvetare att han har en teori. Och teorin går ut på att jag egentligen aldrig är ledig. De dagar jag jobbar så jobbar jag ju, och de dagar jag inte jobbar gör jag "mycket av det obetalda arbetet i hemmet" Redan där blev jag nykär. Det stämmer väll, men det är för att jag tänker att han jobbar 100 % och det gör inte jag, å jag gör hushållsarbete för att underlätta vårt samliv så vi har tid tillsammans på kvällen. Men han tyckte jag skulle lägga mer tid på mig själv. Det kan ju vara därför. Därav inte sagt att han aldrig gör någonting, för då HADE jag vetat varför jag var irriterad ^^
 
Så nu ska jag försöka lägga mer tid på mig själv. Och vad gör Sophia då på sin lediga dag. Åker hem till sin mor och städar ... XD Nej men seriöst. Är ju inte här så ofta längre. Mest för att byta kläder eller dumpa av något. Vilket resulterat i att här är en del tvätt. Och grejer på glvet etersom mamma och snickare fixade mina garderber.
Men nu är det i alla fall roligt. Sorterar/ut kläder och prylar. Det är ju lika bra att bli av med så mycket skit som möjligt, men tydligen sorterade jag ut det mesta när jag skulle flytta ihop med mitt x, för det enda jag hittar är rena kläder, smutsiga kläder och ramar XD
 
Funderar lite på det här med när man räknas som att man bor hos någon. När man adressändrat? När man är där hela tiden? I mitt fall så har jag en hylla hos Smulan, eftersom den endå var nedmonterad och inte fick plats hos mig och Smul behövde en rumsavdelare. Det känns som att man flyttat när man äger 250 % av allting i badrummet, har en klädlåda och en möbel stående där XD Så det kanske är lika bra att packa ner alla grejer istället för att sortera dem XD  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: