thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

Det här med vård

Kategori: Allmänt

Jag är så fruktanvärt trött på att min kropp alltid ska krongla med något. I fredags drog jag ut en kindtand som jag haft problem med i många år och som i juni sprack. Den sprack på ett sätt som gjorde att det inte var lönt att laga den. de drog ut den snabbt och lätt. Det var inget var eller så under så tandläkaren menade på att jag skulle slippa smärtor. Jaja... Från och med lördag har jag inte haft annat än megaont och som resultat av det fått huvudvärk. Jag åkte in till capio där jag är skriven, eftersom tanden är borta, det är inget var och inte inflammerat. det som gör ont är spänningarna i läkningsprocessen. Annars hade det bultat och känns annorlunda. Antagligen bultat och varit mer svullet. Så jag vill ha något, typ citadon. Tror du läkaren vill ge mig nått. Nej. Jag tjatar till mig två tabletter och han tycker att jag sa ringa jourtandlkarna, vilket hans kollega tycker är väldigt roligt eftersom de typ knappt går att få tag på under vardagar, ännu mindre en söndag. så jag går hem med två tabletter och ringer folktandvården på morgonen. Får en tid av en trevlig receptionist och hoppas som in i helvete att de vill ge mig nått när de kollat och klämt.
Det så så himmla typiskt att alltid när jag är ledig får jag menssmärtor, annan konstig magvärk, migrän eller nått annat skit. Nu jobbar jag imorgon halva dagen och efter det är jag ledig till söndag. Nu ska jag faan se till att må bra och ta det lugnt. Jag hade ju planerat in en hel del träing, men det lär ju inte bli av nu..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: