thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

Fix you

Kategori: Allmänt

Ibland har man bara sånna där dagar. Där allting går fel liksom. Igår kändes som en sån där dag. Utbildningen jag vill läsa går inte på vårtermiinen så jag kan inte söka den (rimligen), enligt chefen verkar det inte heller som att företaget som tar över arbetsplatsen kommer erbjuda timvikarna fortsatt. Det skapar lite ångest och panik över hur jag ska lösa vårterminen och sommaren. Jag skulle kunna läsa till undersköterska, men kommunnissarna är svåra att få tag på, plus att de i Svalöv bara godkänner att man läser den i Ängelholm, fast Lanskrona vore mycket lämpligare eftersom det är närmare att ta sig. Även om den är på distans så är det lättare eftersom man fortfarande måste gå på vissa möten med sin andledare och grejs. Sen så vill jag egentligen inte läsa, jag vill ju jobba. Men ska höra med min chef om jag kan få vara kvar till mars i alla fall. Sen igår blev inte allt bättre av att jag lyckades spilla ut grädde i hela kylen. Inte så lyckat vill jag påstå. Dagen blev lite bättre på kvällen. Gick och tränade.
 
Tänkte träna på morgonen, men jag orkade verkligen inte. Tänkte att jag ska sätta mig och bara läsa en timme. Det var längesedan jag gjorde det. Bara läste. Och efter det ska jag läsa lite till, fast facklittatur. Har en del artiklar på datorn som jag vill ta mig igenom. Så jag hoppas att dagen blir bättre än gårdagen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: