thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

back to reallity

Kategori: Allmänt

Då var man tillbaka till vardagen. Påskhelgen, Ostara eller vad man nu vill kalla den är över för i år. I torsdags åkte sambos syster ner från götet samtidigt som det var vinka av fest för min bror från en annan mor. Det kändes lite sorgligt att veta att vi inte får se varandra på två månader, men han kommer i alla fall hem sen. Först käkade vi på Haket (jag åt en väldigt god ryggbiff med rödvinssås, men för er som vet vad jag tycker om Glorias ryggbiff - nej, den var inte lika god på Haket.) Det blev en del skämt om att vi var hans 12 lärjungar och att min sambo var Judas. Han och systeryster blev lite försenade på grund av träning. Sen gick vi vidare till puben och hade roligt där. Folk gick allteftersom och snart var vi inte så många kvar. Men det var kul endå. Det är det alltid när alkoholen flöder i lagom doser.
 
Annars i helgen har vi väll inte hittat på något särskillt. Jag har jobbat, lördag, söndag och måndag. På lördag eftermiddag åkte vi till Malmö och käkade på veggiegården. Efter det gick vi på bio och såg Croodarna. Det var en väldigt rolig och mysig familjefilm. Även om det bara var typ en person i biosalongen som kunde räknas som barn Det var en väldigt trevlig dag. Jag lyckades äntligen hitta en mindre väska som jag gillar också. Den är mörkbrun i läder. Fyrkantig, inga konstiga fransar och helvete och utan stora saker som blänker. Vet ni hur svårt det är att hitta en sån väska? Som dessutom ligger i ens prisklass? Det var halva priset på den så det var helt okej. På fredagen kom en vän som bor norröver hem till oss och spelade bordsspel. Vi spelade Smallworld och Skippbo. Kvällen avrundades med att jag lyckades få upp korken i en liten vinflaska med en sax. Tyvärr hade vi ingen korkskruv och korken var inte av kork som sig bör utan nån satans gummi. Men skam den som ger sig! En väldigt trevlig helg måste jag säga, även om jag inte han förbi min mor. Det får bli den här helgen istället. Det är så mycket med jobb, komvux inlämningar och annat att man knappt hinner med. Kram på er.   
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: