thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

Självförtroende vr självkänsla

Kategori: Allmänt

Har haft en lite jobbig dag idag. Fick veta idag när jag vaknade att jag inte fick drömjobbet som jag så gärna ville ha. Jag gick inte ens vidare till intervju. Det var väldigt jobbigt. Tack och lov har man underbara människor som hjälper en igenom sina kriser - aka det som kallas det sociala nätverket som salutogen faktor. Yesha baby, jag är igång och pluggar igen. Jag har jobbat så mycket den sista tiden att jag inte riktigt orkat ta itu med mina studier i den takt det varit tänkt. Men do not fear! Jag kommer endå bli klar med de kurser jag ska innan semestern till Paris - OCH DISNEYLAND samt Rom kommer. Fick mycket positiv feedback idag av min handledare också på komvux ( det man både inom psykologi och pedagogik kallar signifikanta andra) Hon tyckte det var bra att jag lyckats lämna in allt i en takt som är att jag läst 100 % (fast jag egetnligen läser på 75) och att jag har kontroll över två kurser fast jag bara behövde läsa en den här terminen. Hon tyckte det var mycket bra jobbat också i relation till att jag arbetat så pass mycket som jag har. Vi pratade lite om det och jag sa att jag nog kommer lämna in i en 75 % takt för att inte få psykosmatiska besvär. Stressrelaterade fysiska åkommor är inte särskillt kul. Det räckte med hjärtklappning, kramp i muskulaturen runt hjärtat, huvudvärk och migrän på gymnasiet. Så även om jag kommer jobba lite mindre framöver så tänker jag ha ett socialt liv också. Det är viktigt.
 
Var på en mycket rolig social tillställning aka party, i förrgår. En kompis fyllde år och hade 70 tals tema. Det var awsome. Det var väldigt kul att träffa folk man inte kände och snacka lite. Synd att jag behövde gå tidigare bara. Ska försöka boka in mig på mer roliga grejer med folk framöver. Jag tror att jag behöver det :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: