thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

Inredning

Kategori: Allmänt

Host host* Är förkyld och har varit sen i måndags. Det är ju typiskt att när man är lite ledig så blir man sjukling. Har kurerat med té, både varm och kall, samt vitlökskapslar (med olja) Har ont i halsen och lite i kroppen, men jag börjar känna mig bättre. Igår var jag och träffade en kompis som jag inte sett på länge. Det var väldigt kul, även om jag inte orkade så många timmar. Vi sågs på rusta och sen gick vi till Hemtex, för jag behövde köpa gardiner och ett strykjärn. De gamla gardinerna hade jag råkat köra i torktummlaren så de är ganska sönder... Väl i butik kom jag på att sambo aldrig sagt något om färg/mönster val. Så jag antog att det innebar att jag fritt fick välja efter eget huvud.
    Det blev grönt i köket och lila/ljusbrunt i vardagsrummet. Materialet är lite genomskinligt och det gillar jag. Det känns liksom lättare, ljusare och större. Martin gillade dem också. Plus att de matchar soffkuddarna. För övrigt har vi lyckats få upp musikalafficherna igår också. Det blev väldigt snyggt. Känns som att lägenheten blir mer och mer "oss" vilket är skönt. Jag har kännt mig hemma här från första stund vi blev tillsammans, det är inte alls det, men det är skönt med en partner som man kan prata med och kompromissa med. Jag vet vad i lägenheten som är viktigt för honom och som han gärna inte ändrar på. Då respekterar jag det samtidigt som han respekterar att jag gärna vill ha lite mer färg på vissa ställen. Iof, det är som upplagt för att lyckas om vi under två dagar organiserar våra böcker i bokhyllorna tillsammans. Det blir bra detta!
   Idag ska jag försöka ta mig ner till stan och låna en bok på biblioteket och hämta ut konvuxblanketter. Får se om jag orkar ta bussen ner. .
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: