thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

Semester

Kategori: Allmänt

Funderar lite över det här med semester och semesterbloggar. Hur människor lägger upp trendiga fashonista bilder iklädda klackar, jeans/en kort klänning och spexiga solglasögon. Hur läpparna är perfekt målade och ser ut att vara konstant på språng i city med tusen shoppingpåsar eller på stranden. Seriöst. Jag funderar mycket på om de här bilderna verkligen är tagna "in action" eller om de är en historisk efterkonstruktion.
 
För hur mycket jag älskar mina klackar finns det no way in hell chans att jag pallar springa runt i dem en hel dag. Sen struntar jag i vilken modestad jag befinner mig i. Värre är det när folk är på konstutställningar, historiska sevärdigheter o.s.v Kan hända det finns människor som gärna springer runt i klackar, men jag kan lova att läppstiftet - och smink i övrigt, inte ser alltför vackert ut efter några timmars springande i värmen. För att konceptet ska fungera kräver det åtaliga lattepauser och en minispegel i väskan. Jag HAR sett kvinnor i klackar bestiga Akropolis på väg till Parthenon och teatern, men det var ingen vacker syn. Kvinnan såg mest plågad ut. Det var varmt dessutom. Inget att rekommendera.  
 
Jag vet inte, det kanske bara är jag, men jag ser hellre så många konstutställningar, historiska monument, mysiga områden m.m som möjligt än sitter ner en gång i timmen för att vila fötterna.Jag vill kunna gå obehindrat över kullersten, trappor och sand. Sen är det också hela grejen med att tro att andra bryr sig. Alla i paris springer inte runt i klackar och chanel. Så varför ska jag? Det känns som att det finns en dröm, eller kanske en föreställning om, den perfekta semestern i det perfekta landet där allt är vackert. Alla storstäder har sina förorter. Med medel och låginkomsttagare som springer runt i stan och beblandar sig med jimmy choo skor och victoria´s secret modeller. Varför kan man inte få vara en av dem på sin semester? Som letar outlet butiker och står i kö i flera timmar för att få en skymt av en berömd tavla. Deras verklighet av platsen är lika verklig som de "finare" och enligt min erfarenhet, ofta mycket trevligare.
 
Så även om jag ibland känner ett stygn av svartsjuka för dessa kvinnor som verkar ha obegränsad tillgång till pengar, som alltid blir bra på bild och står mitt på en shoppinggata kommer jag att packa mina bekväma eccoskor, bekväma jeans och en rörlig matchande tröja. Sen får jag väll se ut som jag gör på bilderna. Svettig, osminkad och mycket mycket lycklig. Och det är ju bara det sista som spelar roll.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: