thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

I am having a bad bad day

Kategori: Allmänt

Helt seriöst funderade jag på att lägga mig under täcket igår och strunta i resten av dagen. Var ledig, så ringde bilmeck om att mitt halvljus inte funkade. Kom in så löser vi det sabbt säger han. Då startar inte bilhelvetet. Ringer bilmeck, men de kan inte skicka iväg nån. Nähe. Hur löser jag detta då?? Jag måste ju köra runt med bilen efter den laddats men jag får ju inte köra den, inte ens när det är ljust igentligen utan halvljus. Där någonstanns börjar jag få migrän. Gråter och ringer runt lite. Lyckas fixa så en snäll vänn hjälper mig under kvällen. När jag nu tänker att problemen börjar lösa sig exploderar smärta i en tand som jag haft problem med i många år men försökt ta hand om så gott det går med tandtråd och munskölj. Atagligen hade hålet blivit så stort att det inte längre går att reparera sig självt. Då ska man lyckas få tag i folktandvården som alltid har 300 år kötid. Tack och lov, tur i oturen har jag nu frisktandvård (grupp 4) så att jag slipper betala för besök, utdragna tänder och rotfyllningar. Det gör inte ont hela tiden dock så förhoppningsvis håller det sig lugnt tills jag får komma dit. Bestämmer mig för att inte lägga mig ner och dö över min otursdag. Laga lassange är kul. Nej då skär jag nästan av mig nageln och smäller i huvudet så hårt i kylen (inte samtidigt) att jag blir yr och får migrän i alla fall. Bestämde mig för att skita i precis allting och gå och träna. Det var skönt i alla fall. Hade en bra instruktör som tog allt i ett vettigt tempo så man hänger med. Tänkte egentligen träna idag också men var hemma först halv sex. Det enda passet jag kunde tänka mig gå på började sju. Får ta igen det i övermorgon. För imorgon hinner jag inte. Ska till läkare på morgonen och sen direkt till jobb. Sen fick jag hjälp att få igång bilen, så funkar den FÖRHOPPNINGSVIS på måndag om jag inte får kan åka in med den fredag innan jobb. Sen skulle jag köra den. Tänkte att jag kör på mestadels otraffikerad landsväg så jag kan ha helljus på. Hej och hå satans dimfaan så man får köra i max 40 på en 90 väg. Men det var ju inte bara jag. Och dimljusen gjorde allt värre. Så både jag och bilarna jag mötte hade lätt helljus. Men man blev ju inte bländad .. för dimman var så tjock. helt sinnesjukt. Var ju helt slut i huvudet när jag kom hem. Var jävla skönt att åka till jobb idag. Där är mitt största problem alltid varför folk inte kan lära sig att "DENNA SIDAN UPP" på brandlakan och glidlakan betyder att den sidan ska bäddas åt huvudhållet i sängarna ... Det är faktiskt viktigt för annars fyller de inte sin funktion ...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: