thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

Nyår

Kategori: Allmänt

Blev ett ganska stressigt nyår, även om det klart var trevligt också. Middagen jag skulle på blev inställd dagen innan och ingen annan hade möjlighet att komma till middag hos oss. Det gjorde att jag tänkte mig en lugn och stillsam dag. Samma dag beslutas att vi får två gäster. Alltid kul med gäster, men då måste man ju anstränga sig lite ^^ Jag och sambo hade beslutat att vi skulle äta trerätters. Så det gjorde vi innan de kom eftersom de hade beställt mat hem till sig. Jag gjorde kräm på gröna ärtor, typ som en fastare soppa, med bröd till förrätt. Sen blev det honungsgratinerade rotfrukter och "biff" till varmrätt och dammsugare (hette det i Karlstad, för skåningar läs punchrulle) till efterrätt. Tårtan sparade vi tills gästerna kom. Den blev apäcklig för övrigt. Lite mysigt och avslappande han vi endå ha det. Kollade på Hunger Games och käkade. Sen fick vi gäster och då satt vi och pratade och spelade Chez Guevara. Vid tolv gick vi för att kolla på raketer. Det var lite traumatiskt för min del. En raket sköt mot oss där väldigt många människor gick så det blev ju smog och grejs så man kunde inte andas typ. I alla fall inte jag som är astmatiker. Kollade lite på blandningarna av typ krut,grundämnen osv som tillsammans skapar fenomenet fyverkerier och sen gick vi hem.
Idag skulle jag ju till jobb från sju till 20, men blev till 21. Fick 5 timmars sömn om man räknar bort det obligatoriska nyårsfyllesamtalet jag fick. Samma människa har ringt .. vad blir det... tre år kanske. Det känndes faktiskt lite fint att man inte blivit helt bortglömd ^^
Var inte det lättaste att komma upp idag. Men det gick förvånandsvärt bra att komma iväg. Relativt pigg har jag varit på jobb också. Känns bra faktiskt. Imorgon är jag ledig. Men har tusen planer. Får se hur det går med dem .. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: