thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

Ramverk

Kategori: Allmänt

Här rullar det på ordentligt. Känns inte som att jag gör särskilt mycket egentligen, men ibland behöver man väll det också. Sambo och jag har äntligen köpt ramar till vår scrap map och posters från London. På scrap map har vi skrapat Sverige, Danmark och Storbritannien. Sen försöker vi komma fram till vart vi ska åka näst. Vi har funderat över Helsingfors till hösten, men nu kanske vi lägger de pengarna på att åka runt i Europa istället. Har redan börjat kika på billigt boende i Paris, Rom och Venedig. Sen hade vi gärna velat se Bern också. Sen hittar vi en massa andra resor vi vill göra också. Det är väll det som är hela problemet. Ju mer man tittar ju mer ställen kommer man på att man vill åka till. Och i relation till resor har vi pratat lite idag om ekonomiska prioriteringar. Vi kom väll inte fram till särskilt mycket eftersom vi båda sällan handlar något. Vi köpte tre ramar - som vi behöver. Och sen har vi köpt sängkläder - som vi behöver. I matväg gör vi av med några större summor heller. Så egentligen kom vi väll inte fram till något konstruktivt än att vi ska fundera över hur man kan spara pengar. ^^  
 
Förutom att tänka på utlandsresor har jag jobbat en del och börjat skriva lite smått på min masteruppsats. Det går inte särskillt bra faktiskt. Alla anteckningar i dokumentet är en enda röra. Får väll försöka att organisera upp det hela. Tänkte träna igår eller idag men det blev inte alls av. Igår skulle sambo strunta i sin träning och då kände jag att jag också kunde vara hemma och spendera lite tid med varandra. Oftast jobbar jag ju fredagkväll, lördag och söndag. Idag försov jag mig och sen gick det inga roliga pass. Så vi var ute och gick en långpromenad i två timmar och bara pratade om våra drömmar, tankar och funderingar kring framtiden. Vart vi vill bo, hur vi vill bo. Okej, kanske mest kring praktiska saker då. Men det ska man väll också fundera över om man vill samma saker. Och det verkar vi vilja. Så so far so good.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: