thedenoflilith.blogg.se

Min blogg om allt som intresserar mig.

news

Kategori: Allmänt

Finns inget som känslan när folk påpekar att jag är blek. WTF, jag har nordiskt påbrå. ETT; hur mycket pigment tror folk att jag har. TVÅ; Hur många dagars sol tror ni att vi har om året?? Tre; Visa behöver faktiskt ARBETA under sommaren och får således inte mycket sol då heller. Börjar bli trött på att ALLTID bli frågad om jag mår bra. Det blir lite värre när kvinnan som verkar orolig är sjuksköterska och verkar tro att man ska trilla av pin när som helst.
 
Det bästa vad när min kollega som pratar rätt bra Svenska för att inte ha varit här så väldigt länge (och uppenbarligen har koll på svensk historia) säger "Nej, hon vara adelsdam! Dom inte sola, dom anställa folk jobba åt dom ute!" Made my day.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: